3º REUNIÓ DE DELEGATS CURS 2015-2016 (25-11-2015)

25 DE NOVEMBRE DE 2015

DELEGATS ASSISTENTS: P3 B, P4 B, P5 B, 2n EP A, 3r EP B, 3r EP B, 4rt EP A, 4rt EP B, 5è EP A, 1er ESO B, 2on ESO A, 3r ESO B, 2on Bat A

RESUM

La reunió comença poc més tard de les 17:15 hores.

A continuació s’exposen els punts tractats a la reunió:

  1. La delegada de 2n EP informa de les queixes de les famílies del gliffing, qüestions de connexions i/o funcionament. Donat que hi ha discordances entre les opinions de les famílies, decideixen que les famílies que trobin alguna problemàtica es dirigirà de forma personal al tutor del seu fill per exposar el cas concret.
  2. També informa la delegada de 2n EP que han traslladat a l’escola via correu electrònic que la recollida dels nens i nenes de primària els dies de pluja és una mica complicada. Des de l’escola se’ls ha informat que s’està treballant en trobar un sistema més pràctic a l’actual.
  3. La delegada de P3, mitjançant watsap, informa de la proposta d’una mare de fer servir bates de plàstic que és més fàcil de netejar. Es parla que la finalitat de les bates és precisament protegir la roba dels nens i són per embrutar-les amb la feina del dia a dia, considerant que amb aquest material ja s’aconsegueix la funció principal que és que els nens treballin bé i protegeixin la roba de carrer, es dedueix innecessari res més al que ja hi ha.
  4. La delegada de 1r EP trasllada suggeriment de portar motxilla amb rodes a aquests cursos. S’informa i comenta que l’escola ja ha comentat alguna vegada que les rodes suposen un problema d’emmagatzematge a les aules i que el pes de les motxilles amb rodes, per pujar les escales no resulta còmode pels nens, fan cops a les escales trencant-se les rodes i fent malbé les instal·lacions de l’escola, a més del soroll que suposa.
  5. També aporta la delegada de 1r EP que hi ha queixes de les quantitats de menjar donat al menjador. Es parla que es un tema recurrent i que preocupa habitualment els pares. Es confirma que tot i que en un inici les quantitats no són molt abundants és degut a que és preferible tornar a posar menjar que haver-ne de llençar. Es confirma que els nens poden repetir si volen. També hi ha queixes de la qualitat. S’informa que hi ha un informe de fa dos anys d’unes mares que van visitar el menjador i van valorar el monitoratge, la quantitat, la qualitat, la temperatura a que es serveix el menjar i el funcionament en general. Informen que algunes coses es van canviar i es conclou que seria interessant mantenir una comissió de pares per fer algunes visites esporàdiques al menjador, de manera que les famílies puguin obtenir una altra via d’informació del funcionament. Es proposarà a la junta per veure viabilitat i possible funcionament.
  6. Es proposa la instal·lació d’aparcament de bicis per a famílies que fan servir aquest mitjà de transport a la Salle gran. Es valora que les característiques del carrer i voreres que ens envolten no reuneixen les condicions òptimes per poder fer aquest tipus d’instal·lacions, tant per les condicions físiques com per les aglutinacions que es produeixen a l’hora de recollida de la mainada. Trobem que no és viable tot i que es trasllada mitjançant aquest informe a la Junta.
  7. Es demana als delegats la col·laboració per tal d’aconseguir els correus electrònics de les famílies de la classe de cadascú. La finalitat és dissenyar una llista de distribució amb la qual la Junta directiva de l’Apasor pugui tenir una via més de comunicació per informar o demanar col·laboracions, a banda del watsap que en alguns dels grups classe funcionen molt bé. S’informa que els correus electrònics no es difondran per tal de garantir la privacitat de les famílies i estalviar problemes d’spams i altres. Es vol reduir el volum de paper en circulars i arribar a les famílies per més vies de comunicació possibles.
  8. Es trasllada que a les 8:05, un cop els alumnes de batxillerat ja es troben a les classes, l’entrada a la Salle gran es queda sense prou vigilància i pot entrar qualsevol a l’escola que ningú ni cap porta li talla el pas. Donarem trasllat a la Direcció d’aquesta sensació d’inseguretat a l’escola per si hi ha alguna forma de solucionar-ho, o si ja està controlat però no ho detectem.
  9. També es comenta, quan a la seguretat, que l’escola no té un Pla d’autoprotecció (PAU). Recordem que hi ha previst un simulacre, tot i que no és un pla d’autoprotecció que, segons informa la delegada de 2n de Batxillerat és degut a que l’escola diu que s’està portant a terme la redacció d’un pla d’autoprotecció a nivell de la Salle Catalunya. Tot i així és un tema que preocupa als pares i volem insistir en la seva importància. Algunes de les delegades, professores en d’altres centres, informen que no calen modificacions estructurals de l’escola, comentari que ha sorgit com a motiu entre els quals el PAU encara no existeix donada l’antiguitat de les nostres instal·lacions.
  10. Es recorda que aquest divendres 27 és l’últim dia de recollida dels talonaris de loteria de l’Apasor i/o diners de la venda dels mateixos. L’horari és de 17:00 a 18:30 a la sala del C/Hedilla.
  11. Es demana que els petos de la classe de gimnàstica es rentin de tant en tant (o més sovint, si més no), els nens es queixen de la pudor que fan.
  12. Kids&Us s’ha ofert a donar classe al migdia a l’escola, tema que informem que és aliè a l’Apasor. Hi ha opinions entre els delegats assistents que l’academia actual és fluixeta i que kids&us pot resultar una mica car. Es posaran en contacte amb l’escola per si és d’interès.
  13. Es pregunta sobre la casuística de les nenes de rítmica que es feien mal als genolls, sembla que el problema ja està solucionat.
  14. Alguns pares s’han queixat que no s’obrin les dues portes del parvulari, es produeixen unes aglomeracions exagerades, proposen que s’obrin les dues portes a l’hora de la recollida dels nens.
  15. Hi ha pares que posen de manifest que els coloms resulten “perillosos” quan ens seiem a les escales del pati, pregunten si es pot trobar alguna solució per tal que no es permeti posar-se els coloms a la façana que dona a l’escala.
  16. Hi ha varies famílies que demanen si no fos possible fer una festa de comiat al quart de la ESO, si no enlloc de batxillerat, com a mínim també amb una solemnitat similar. Es valora que els nens tenen una història de grup amb més pes al 4rt de l’ESO que a Batxillerat, on no arriben la meitat (a grosso modo) del grup que es va formar des de P3…es proposa preguntar als alumnes si hi estan d’acord. Tot i que ja es fa una petita celebració, el que es demana és donar-li una mica més de solemnitat i moment compartit amb els pares.
  17. S’insisteix i es demana conseqüència de la disconformitat al pes dels deures dels alumnes de 1er d’ESO traslladada de l’anterior reunió. Es demanen deures amb sentit , no treure’ls sinó donar sentit als deures que es posin. Es posa patent la decepció dels pares quan a l’ensenyança de l’ESO, valorant molt positivament la del parvulari i la de primària. Hi ha una impressió general que l’escola ofereix una qualitat educativa molt potent al parvulari i a primària però el sistema de l’ESO produeix un sentit de decepció en les famílies. Es pensa que els nens no estan prou motivats amb aquest sistema, perden interès per la lectura, entre d’altres opinions..
  18. S’informa d’una possible xerrada, encara per acabar de tancar, d’accidents comuns i tractament en nens de 3 a 6 anys. Si es pot tancar s’informarà oportunament a les famílies.
  19. S’indica que l’Apasor està estudiant la possibilitat de fer una recollida de joguines amb fins solidaris. S’estan estudiant opcions i viabilitats, si es pot portar a terme s’informarà detalladament a les famílies.
  20. Es confirma que el proper dia 30 de novembre es reuneix la Junta per acabar de definir com quedarà la nova Junta i per acabar de tancar les dades que s’han d’informar a l’assemblea general, a més de buscar data viable per la seva convocatòria.

 Per tant, com a conclusió, es vol traslladar:

 A la Junta:

  • Interès a formar i mantenir una comissió de menjador.
  • Treballar per obtenir un PAU, col·laborar en la mida que sigui possible amb l’escola..
  • Interès dels pares a proposar festa finalista a 4rt de la ESO.

 A la Direcció de l’escola:

  • Preocupació per la seguretat a l’entrada de l’escola gran a les 8:05 del matí.
  • Valorar la possibilitat d’obrir les dues portes a la recollida dels nens de la Salle petita.
  • Buscar solucions a la recollida dels nens els dies de pluja a la Salle gran.
  • Promoure el PAU o la urgència de la seva instauració dintre de la institució.
  • Viabilitat d’alguna solució pel tema dels coloms al pati de l’escola.
  • Preocupació dels pares pel funcionament de l’ESO.

Amb el compromís de fer arribar aquests suggeriments a la Junta i/o a l’escola, es dona per finalitzada la reunió a les 18:50 hores, aproximadament.

 S’afegeix fora de la reunió però parlat amb els delegats:

  • La reunió del dia 30 prevista per la Junta passarà a ser el dia 02 de desembre.
  • Algunes mares demanen poder anar a assecar els cabells a les nenes desprès de piscina, s’entén que ho hauria d’autoritzar la direcció de l’escola.
Download Document: 3º REUNIÓ DE DELEGATS CURS 2015-2016