2º REUNIÓ DE DELEGATS CURS 2015 (30-10-2015)

30 D’OCTUBRE DE 2015

DELEGATS ASSISTENTS: P3 A, P5 A, 1erEP B, 2n EP A, 4rt EP B, 6è EP A, 1er ESO A, 1er ESO B, 2on Batxillerat A, P3 B

RESUM

La reunió comença poc més tard de les 17:30 hores amb una presentació del Sr. Berdala, Director del centre. Agraïment i benvinguda als delegats presents a la reunió recordant la funció  de l’Apasor de caminar plegats amb l’escola buscant el mateix fi, que és l’educació dels nostres fills.

Descriu la figura del delegat indicant que les funcions són les d’aclarir tots els dubtes del funcionament intern de l’escola que tinguin els pares, recorda que la via adequada, tot i tenir a disposició el seu correu personal, és consultar als delegats com a primer contacte i més directe, que ho faran arribar a la junta de l’Apasor si no saben donar resposta i si aquí no es troba solució als dubtes sorgits, es dirigirà a l’escola.

Un cop donada la benvinguda i demanar que tants pares com escola treballem amb criteris no contradictoris quant a consignes a l’alumnat, el Director s’acomiada.

 A continuació s’exposen els punts tractats a la reunió:

  1. S’aclareixen dubtes pendents de la reunió anterior.
    1. Un pati al terrat resulta impossible per qüestions tècniques. Donat que es tractaria una obra major, per aconseguir el permís d’obra l’Ajuntament demana canvis estructurals que suposen una despesa extra per adaptar-se a la nova normativa que fa que no es pugui assolir en l’actualitat.
    2. El cobriment del pati de la Salle Gran: S’ha parlat de fer uns cobriments provisionals que econòmicament són més accessibles i que si donat el cas no fos un sistema adequat, no es repetiria l’any següent. El més probable es que aquest estiu vinent s’instal·li.
    3. Les portes dels lavabos de nenes del pati de la Salle gran no tanquen bé i el Director comenta que ho traslladarà al servei de manteniment. Recordem que entre tots hem de cuidar les instal·lacions i que els nostres nens i nenes les respectin.
    4. :L’esplai Tonxué és en horari de 16:30 a 19:00 hores.
    5. Quant a les hores d’anglès a 5è EP, ens comenta l’escola que a CM i a CS es fan 5 hores repartides en dos cursos. Dues a tercer i cinquè i tres a quart i sisè.
    6. Respecte a la càrrega de deures d’alguns alumnes és millor dirigir-se directament al tutor o mestre corresponent.
  2. La coordinadora proposa fer les reunions de delegats abans de la reunió de la Junta, com es feia fins ara, per poder donar trasllat de les aportacions dels delegats a la reunió de la Junta, en general sembla bé i proposem provar-ho així per si ho trobem més funcional. La intenció era també informar als delegats dels punts del dia a tractar a la reunió de la Junta per si tenien alguna aportació però no es tenen encara els punts del dia i no es podrà aportar res al respecte.
  3. S’anima als delegats a promoure la comunicació amb les famílies, canalitzar les demandes d’ajuda per les actuacions de l’Apasor i ser la via d’aproximació de les famílies amb intenció de participació a qualsevol activitat a l’Apasor. Es passaran les dades a les famílies en breu.
  4. Es proposa intentar que, en el cas que en un curs no hi hagi delegat a les dues classes, es pugui fer difusió de la informació a través dels pares igualment intentant fer servir les eines que tenim a l’abast com el Watsap.
  5. Es recorda la xerrada de dilluns dia 2 a la biblioteca de La Salle Gran, cal recordar-la i animar a les famílies a assistir, hi haurà servei de guarderia de la mà dels monitors de l’esplai i es tracta d’un conferenciant reconegut i molt recomanable.
  6. Es comenta per part dels delegats de 1er i 2on de primària que quan treballen amb el Gliffing la xarxa va molt carregada i hi ha moments que el sistema s’alenteix una mica massa.
  7. Les delegades de 1er d’ESO plantejen una disconformitat al pes dels deures dels alumnes de 1er d’ESO. En alguns casos el pes dels deures es molt fort i perden el sentit, i sobretot expressen la preocupació per la pràctica de la còpia en moltes de les assignatures. Copien massa i es reclama una orientació als deures (inclosa la còpia), es planteja que potser s’hauria d’orientar-los més a l’autonomia personal a l’hora de pensar per si mateixos i no tant a copiar sense sentit.
  8. Es posa sobre la taula el pes que suporten els nens a les motxilles a 1er de la ESO, hi ha dies que porten 5 assignatures (algun dia potser alguna més), equivalent a 5 llibres (no trimestrals sinó anuals), les llibretes corresponents amb la seva tapa dura, la carpeta i l’ordinador, això amb el corresponent estoig, esmorzar.. es planteja que potser es podria plantejar el problema al professorat, com rebaixar el pes dels llibres (trimestrals?), el canvi de llibretes a fulls, ja tenen edat i potser no totes les assignatures però algunes podrien ser amb fulls enlloc de amb llibretes.., ja fan servir la carpeta classificadora, podrien treballar amb fulls i/o carpesans.
  9. Els alumnes de 1er d’ESO ja estan cansats dels càstigs col·lectius. Hi ha algun alumne problemàtic i la forma d’enfrontar algunes de les situacions deriven en càstigs col·lectius enlloc de dirigir els càstigs a les persones en particular. És un cas recurrent en aquest grup i els nens estan tan cansats que estan recollint signatures per demanar un canvi.
  10. S’indica que a les classes de rítmica es fan mal al terra perquè no tenen tatami, el que hi ha és del judo. Es trasllada la situació per veure si podem trobar una solució.

Amb el compromís de fer arribar aquests suggeriments a la Junta i/o a l’escola, es dona per finalitzada la reunió a les 18:50 hores.

Download Document: 2º REUNIÓ DE DELEGATS CURS 2015