5º REUNIÓ DE DELEGATS CURS 2015-2016 (03-02-2016)

3 DE FEBRER DE 2016

 ASSISTENTS: Cristina Cabezas (P3 B), Fátima Mohadr (P4 B), Nuri Cadenas (3r EP B), Raquel Porcuna (3r EP B), Carina Gincoff (4rt EP A), Ana González, (1er ESA A),  Mati Seoane (1er ESO B), Cristina Marco (2on ESO A), Margarita Álvaro (3r ESO B), Fina Olivares (2on Batxillerat A).

RESUM

La reunió comença poc més tard de les 17:15 hores.

A continuació s’exposen els punts tractats a la reunió:

  1. Es fa un resum de la reunió de la Junta fent un breu resum de les explicacions del Director, sortides, colònies…, ens informa del segon Consell Escolar, del que es demana informació, doncs els pares no saben res del que es parla a aquestes reunions i per tant, afavoreix la desconeixença de la seva funció. Se’ns informa que s’ha demanat el certificat de penals (ara obligatori a totes les persones que treballen amb menors) a tot el personal de l’escola.
  2. El tema del simulacre que es va oferir a primers de curs i que s’havia de fer al primer trimestre s’ha quedat estancat. La Junta farà una carta de recolzament per tal que l’escola tingui alguna cosa més per fer pressió a La Salle Catalunya. Des de l’Apasor buscarem pares voluntaris per fer un pla d’evacuació intern fins que la Salle Catalunya no implanti el seu PAU (Pla d’Autoprotecció).
  3. El Director ens informa que els lavabos del costat de les classes dels petits (1er EP) ja els netegen a mig matí, ja havien detectat la necessitat i ho fan des de l’any passat, altra cosa és com els nostres nens apuntin….
  4. Kith english ha estat objecte de moltes de les queixes aportades pels delegats com a representants dels pares. S’insisteix que s’ha de presentar la queixa i/o suggeriment de forma formal i que el Director ofereix el seu correu per rebre aquestes. Fins ara només n’ha rebut una. Hi ha 3 mares que es reuneixen el divendres 5 per aquest tema.
  5. Es parla que des del canvi d’editorial a l’assignatura d’anglès, tot i que els llibres són d’un nivell superior a l’anterior, la forma d’estudiar memoritzant transmet un ensenyament poc eficaç.
  6. Informo que del curs del 3er ESO hi ha queixes d’exàmens a la tarda però sembla que són de recuperació la majoria dels que es fan a la tarda. Tot i això, el Director s’ha compromès a traslladar la queixa als tutors.
  7. També demanen una previsió dels exàmens per poder conciliar la vida familiar amb l’escolar, però d’altres delegades informen que ells estan informats, tot i així deriven la queixa per si es pot millorar la comunicació.
  8. De primer d’ESO ens comenten que de castellà fan les probes de dos lliçons i que potser és massa temari.
  9. S’informa de 3 xerrades que es volen dur a terme. Una d’assetjament a les aules, una de noves tecnologies i nens i la de primers auxilis que es va proposar a primers de curs.
  10. Es confirma que ja tenim coordinats els voluntaris per la rúa de Carnestoltes, hi ha prou voluntaris i una coordinadora que els guiarà.
  11. S’informa que la festa de Carnestoltes de l’Apasor serà dissabte i que hi haurà algun voluntari pels torns establerts: 10:30, 16:30 i 19:30.
  12. Es proposa que les reunions de delegats siguin com a molt bimensuals però hi ha delegats que ja veuen bé les reunions mensuals, es farà una votació per watsap per prendre una decisió al respecte.
  13. El dia 20 de febrer serà la jornada de portes obertes i l’Apasor tindrà presencia tant a la Salle gran com al parvulari per informar de les tasques que portem a terme.
  14. S’indica que l’Assemblea General de l’Apasor serà el proper dia 23 de febrer a les 19:30 hores a la biblioteca de l’escola.
  15. Es confirma que el proper dia 07 de març de 2016 a les 20:15 hores serà la propera reunió de Junta de l’Apasor.

Temes pendents que intentarem començar a moure els delegats:

  • Interès dels pares a proposar festa finalista a 4rt de la ESO. Hi ha algun problema si els pares s’organitzen? Si no hi ha inconvenient, traslladar les mateixes preguntes a la Direcció de l’escola i començar a treballar en cas de via lliure.
  • Promovem la comissió de menjador. Cal que sigui encapçalada per algú de la Junta o només per un delegat informant dels passos en tot moment? Crear el grup i informar a la Junta de les persones que el composen.
  • Difusió via watsap a la recerca d’algun pare que entengui del tema per poder confeccionar un pla d’evacuació. Un cop fet, un grup s’encarregarà que es pugui fer un simulacre anualment, coordinat amb l’escola i que pugui sortir al calendari escolar per coneixement i coordinació del correcte funcionament de l’escola.

Per tant, com a conclusió, es vol traslladar:

A la Junta:

  • Interès reiterat a formar i mantenir una comissió de menjador.
  • Treballar per obtenir un PAU, col·laborar en la mida que sigui possible amb l’escola..

Amb el compromís de fer arribar aquests suggeriments a la Junta i/o a l’escola, es dona per finalitzada la reunió a les 18:30 hores, aproximadament.

Download Document: 5º REUNIÓ DE DELEGATS CURS 2015-2016 (03-02-2016)