1º REUNIÓ DE DELEGATS CURS 17/18 (10– 10 – 2017)

Data: 10/10/2017
Hora inici: 17.19
Hora fi: 18.25

Assistents a la reunió

Laura B. P3-B; Maribel L. P4-A; Alfonso F. P4-B; Montse M. P5-A; Esther A. P5-B; Alicia J. 1EP-A; Maribel F. 1EP -A; Sonia C. 1EP-B; Neus M. 2EP-A; Paloma G. 2EP-B; Laura B. 3EP-A; Nuria C. 5EP-A; Conchi M. 6EP-B; Ana G. 2ESO-B

Temes generals

  1. Nou espai al Parvulari. Pendent de resolució l’acord entre les monges i l’ajuntament per l’espai que abans estava tancat i que ara ha passat a ser via publica. Això pot frenar el projecte d’adequar espais al costat del parvulari per al C.I. de Primària. El projecte està enllestit però pendent d’aprovació. Si no es resol abans de final del 1r trimestre es plantejarà pla B (altre espai més proper de la salle gran per parvulari i C.I.). La data de fi de obra ve condicionada pel pla que s’acabi executat.
  2. Autobús pel trajecte Parvulari – Salle Gran i viceversa. S’han demanat pressupostos per aquest servei. El que s’han rebut excedeixen molt el preu del servei ideat per les famílies, tot i que el cole ha plantejat assumir el 50% del cost. S’estan mirant més proveïdors per veure viabilitat. Pendent, sense data límit del projecte. Es farà una prospecció d’interès en les famílies.
  3. Vagues. Tot i que la institució es va adherir a l’aturada, l’escola va oferir el serveis mínims a les famílies. A la vaga anterior d’estudiants es van sumar 62 alumnes d’ESO i BAT. A la vaga del 3/Octubre només van venir 3 BAT, 3 ESO, 12/14 Primària i 7/4 Infantil. Els serveis de menjador i piscina no es cobraran tot i que s’hagin pogut fer servir.
  4. Consell escolar. La setmana del 16/10 hi ha la primera reunió del curs. Aquest any hi ha una plaça de pares que queda vacant i es faran eleccions per cobrir-la. Es comunicarà a la web de l’escola.
  5. Fotografia curs. Juntament amb l’empresa Minerva, aquest any es provarà de fer la foto no tan formal i buscar que siguin més naturals i autèntiques. Dates 26/27 octubre. Les famílies traslladen la opció de fer fotos de germans a l’escola, sobretot si estan al mateix edifici. L’empresa dona la opció de fer-ho anant a l’estudi però això és poc pràctic.
  6. Estudi Màrqueting. Es probable que es demani col·laboració a les famílies per fer algun vídeo, demanaran voluntaris. S’analitzaran aspectes a millorar.
  7. Extraescolars. Finalment Ioga, Bàsquet de mares i Voleibol no ha sortit perquè no hi havia quòrum. Si durant el curs s’apunten més es podria contemplar obrir l’activitat. Del Mètode WITS sí s’ha fet grup i s’ha obert grup d’escacs al Parvulari. El futbol està pendent l’aprovació del Consorci d’Educació perquè l’activitat es fa en un col·legi del Consorci i pot endarrerir l’inici de l’activitat.
  8. Nadal. Aquest curs s’ha plantejat fer una festa/celebració coincidint amb el Nadal, orientat als mes petits però que la pugui gaudir tothom. Es passarà més info quan s’hagi definit més.
  9. Loteria Nadal. Aquest any es farà diferent. No es repartiran talonaris si no que qui vulgui haurà de passar pel local del c/ congres en els dies fixats. Molt probablement es començarà a vendre al Novembre.
  10. Iniciatives APASOR. La robòtica continuarà realitzant-se aquest curs a C.S. Aquest curs però no es continuarà utilitzant Snappets, no ha donat els resultats esperats. Per una altra banda, el projecte d’ombra del pati continua en marxa amb la comissió formada pels pares que es van presentar voluntaris.
  11. Reglament delegats. S’ha pensat revisar el reglament i actualitzar-lo.
  12. Prejubilació de Ricard Toledo (professor de religió). S’aprofitarà per incorporar un professor que pugui incorporar l’idioma anglès a la docència.
  13. Auxiliar conversa. Només en tindrem un aquest any ja que no hi ha hagut famílies disposades a acollir el segon auxiliar.Es comenta que pot ser es podria buscar una col·laboració on no sigui necessari allotjar a l’auxiliar amb famílies, però probablement tindria un cost molt superior. També es comenta que per les famílies es una molt bona experiència.
  14. Millores que s’han fet al llarg de l’estiu: Canviar equipament al menjador per poder convertir-lo en una sala polivalent, pinten diferents espais, es renoven ordinadors del professorat i s’han tornat a renovar els lavabos…

Temes proposats pels delegats

  1. Mensualitats. Algunes famílies plantegen prorratejar les despeses generals, i altres despeses que es paguen 1 o 2 cops a l’any, en els rebuts de tot el curs.
  2. Piscina. Es planteja que els que fan piscina a última hora podrien entrar a dinar en el segon torn. D’aquesta manera no caldria córrer tant al vestuari. Altres delegats comenten que això podria ser un problema pels nens que fan extraescolar al migdia.
  3. Sortida Salle Gran. Es comenta la possibilitat d’obrir la porta que dóna accés a secretaria per poder sortir també del pati a les 17h, per evitar aglomeracions a la porta gran. Realment això no evitaria les aglomeracions si no que es produirien a totes dues portes, a més caldria tenir algú vigilant també aquesta porta.
  4. Sortida nens de primària. Les famílies comenten que perceben poc control en la recollida dels nens a la tarda. Els nens van a buscar al primer adult que veuen al pati i coneixen, estigui o no al llistat d’autoritzats. Això contrasta sobretot amb el control que hi ha a la recollida al parvulari. Es podria buscar alguna alternativa per donar més tranquil·litat a les famílies.
  5. Menú menjador. Es comenta que al menú de l’empresa del parvulari s’han produït canvis en la qualitat del menú que han agradat molt a les famílies (productes ecològics, aliments de temporada i proximitat) però en canvi el menú de la Salle Gran no s’ha millorat. Tot i ser conscients de que són dos empreses diferents es podria plantejar a l’empresa de la Salle Gran una millora del seu menú.
Download Document: 1º REUNIÓ DE DELEGATS CURS 17/18